تبلیغات
بزرگترین منطقه برای نقد و رمز و دانلود بازی - نقد بازی مافیا 2
خوش آمدید

نقد بازی مافیا 2

نویسنده :امیر نجفی
تاریخ:یکشنبه 15 مرداد 1391-02:30 ب.ظ

           alfaris_net_1306096831.jpg (452×640)                         ادامه مطلب ... 
 می خواهید مرد برتر باشید؟ آیا می خواهید احترامی که یک عضو ارشد خانواده دارد بدست آورید؟ آیا می خواهید فراتر از مردم عادی باشید و قوانین خودتان را اجرا کنید؟ آیا می خواهید هر مقدار پولی که خواستید بدست آورید و در هر راهی خرجش کنید؟ آیا می خواهید هر ماشین و زنی که خواستید بدست آورید؟ آیا می خواهید یک گاگنستر واقعی باشید؟ پس به ادامه مطلب بروید Mafia II همان چیزی است که شما می خواهید.


مقدمه
7 سال گذشت! بله هفت سال پیش بود که برای اولین بار با یکی از بهترین بازی های اپن ورد آشنا شدیم و کسانی که اخبار دنیای گیم را دنبال می کردند می دانند که مافیا به حق خودش نرسید و جوایزی را که می باید کسب نکرد. مافیا سبک جدیدی را وارد بازی های open world کرد. شاید اگر این بازی دوبله نمی شد انقدر در ایران طرفدار دو آتشه پیدا نمی کرد ( چون 50 - 60 درصد این بازی داستانش بود ) اما این بازی در خارج هم بسیار تاثیرگزار بود به طوری که باید تنها بازی open world آن را لقب داد که هیچ تقلیدی از gta انجام نداده است و باید دو سردسته اصلی بازی های اپن ورد را مافیا و gta نامید که تمام بازی های دیگر تقلیدی از این دو هستند. خیلی ها god father را سومین ضلع مثلث می دانستند ولی گادفادر فقط روح مافیا را در کالبد gta به ما تحویل می داد. تازه آن موقع بود که ارزش مافیا برایمان چند برابر شد، اگرچه گادفادر بازی بدی نبود اما این کاملا مشخص شد که تنها بازی ای که می تواند دوباره خاطره مافیا را برایمان زنده کند فقط مافیای 2 است! می دانید که اکثر بازی های ژانر تقلیدی از gta هستند و بعضا تقلید های موفقی از جی تی ای صورت می گیرید اما هیچ کدام نتوانستند " استانداردهایی " که جی تی ای بنا کرده بود را توسعه بدهند مگر نسخه بعدی خود جی تی ای! در مورد مافیا هم که اصلا تقلید درخوری صورت نگرفت که بخواهد استاندارهایش را بهبود ببخشد و امید ما به فقط نسخه دوم است. Mafia II مانند بسیاری از بازیهای دیگر از انحصار PC خارج شده است و در کنار PC به طور همزمان برای X360 و PS3 منتشر خواهد شد. البته می دانید که نسخه اول هم برای PS2 و Xbox منتشر شد اما به دلیل پورت شدن بسیار بد، فقط برای PC بازان مانند یک خاطره شیرین ماندگار باقی ماند.

مافیا با همان ماشین های کلاسیک و مردم کت و شلواری و مترو های هوایی باز خواهد گشت

شرح یکی از مراحل ( کوچک ترین اشیاء هم بعد دارند! )
در این قسمت یکی ار مراحل بازی که نمایش داده شده است را برای شما شرح می دهیم تا شما با بازی آشنایی پیدا کنید.

در این مرحله ماموریت Vito ( شخصیت اول بازی ) اینست که به همراه Joe  و یک پسربچه نوجوان به نام Marty به مرکز شهر بروند و وارد یک پارتی شلوغ و فاسد شوند. ویتو تا آنجا رانندگی می کند، آنها لباس های خدمت کاران را می پوشند و به پارتی نفوذ می کنند و یک بمب دستی را در اتاقی کار می گزارند تا رئیس باند رقیب را ترور کنند و زنده از آنجا خارج می شوند. همه اینها به صورت real-time اتفاق می افتد و هیچ دمویی پخش نمی شود. در راه ویتو تمام این نکات را شرح می دهد و وقتی به پارکینگ ساختمان می رسند ویتو به پسربچه می گوید که همان جا بماند.
آن طور که نمایش داده شده است ویتو و جو در آسانسور خدمتکاران را می زنند و لباسشان را با آنها عوض می کنند و بعد به سمت مهمانی شیک حرکت می کنند. یک پیانوی نفیس در حال نواختن است و یک دسته گانگستر با کت و شلوارهای گران قیمت با ویتو و جو شوخی می کنند تا آنها به اتاق مورد نظر که در پشت دیوار بار قرار دارد برسند. بعد از وارد شدن به اتاق به بهانه تمیز کردن لکه روی فرش، بازی به یک سکانس سینمایی کوتاه تبدیل می شود و جو بمب را در زیر میز جاسازی می کند و بعد ویتو و جو به کنار پنجره می روند تا از آنجا خارج شوند. 
از شانس بد ویتو و جو بمب زود عمل می کند و نزدیک است که هردویشان کشته شوند، رئیس باند رقیب هم که به دست شویی رفته بوده است با خوش شانسی جان به در می برد و پا به فرار می گزارد. همین جا سکانس سینمایی تمام می شود و ویتو و جو با یک جهش روی میز مجلل کنفرانس که بر اثر انفجار شکسته است می پرند و به تعقیب رئیس گانگسترها که الان همه آنها خشمگین و اسلحه بدست شما را هدف قرار می دهند می پردازند تا رئیس را بکشند. اینجاست که مشخص می شود گیم پلی مافیا از استاندارد " آزادنه دور و اطراف بچرخ و مردم رو بکش " به یک " شوتر سوم شخص وظیفه ای " تبدیل شده است.
این گیم پلی مافیا را بیشتر یک بازی شوتر و کمتر یک بازی راهبردی کرده است و مبارزات در مافیا سریع تر و کشنده هستند. حتی با وجود اینکه اسلحه ها مرسوم به دهه های 40 و 50 مانند اسلحه های کمری، تفنگ ها و مسلسل ها هستند مبارزه ها سریع و هیجان انگیز هستند. در واقع اینبار به جای اینکه بعد از کمی صدمه دیدن باید به دنبال یک بسته سلامتی می گشتید گیم پلی بازی به سمت بازی هایی مثل گیرز آو وار و کال آو دیوتی رفته است و از سیستم کاور گیری استفاده می کند و شما پشت دیوارها، میز و اتومبیل ها پناه می گیرید و بعد شروع به تیر انداز می کنید. شما می توانید به صورت کورکورانه شلیک هم بکنید. دشمنان هم هوشمند هستند و در پشت دیوارها پناه گیری می کنند. آنها حتی میزها را هم وارونه می کنند و پشت آنها کاور می گیرند. چند گلوله پشت سر هم کار شما را می سازد و شما باید سریع پناه بگیرید همچنین شلیک یک گلوله به سر دشمنان آن ها را از پا درمی آورد.

در لباس خدمت کاران نفوذ کنید و بعد ...

داشتم می گفتم! تعقیب و گریز زیاد طول نمی کشد اما بسیار پرهیجان است. در اینجا باید به گروه طراحی محیط بازی یک آفرین حسابی گفت. در هنگام تیراندازی بطری ها و لیوان ها با صدای بلند می شکنند، اسباب و وسایل کوچک به زیبایی خرد می شوند و هنگامی که به طور اتفاقی یک گلوله به لوله کشی آب درون دیوار برخورد می کند آب فوران می کند و یک سیل کوچک در راهرو راه می افتد و ممکن است بعضی جاها جلوی دید شما را هم بگیرد. جو و ویتو به سمت آسانسور می روند اما آنجا تعدادی گاگنستر مسلح ایستاده اند. به محض دیدن یکدیگر همه با پرتاب خود و غلط زدن! پناه می گیرند و در همین حین شلیک هم می کنند اما جو که زیاد زیرک و فرز نیست در مخمصه می افتد و زخم کوچکی برمی دارد اما بعد از اینکه خیالش راحت می شود یقه خود را درستت می کند. مافیا همچنین یک سیستم مبارزه جدید خواهد داشت که اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.
بعد از اینکه ویتو و جو بلاخره به طبقه همکف می رسند خود را در ماشین پرتاب می کنند تا رئیس رقیب را تعقیب کنند و یک تعقیب و گریز حسابی از نوع مافیایی اش راه می افتاد. در اینجا ویتو رانندگی می کند و جو با اسلحه خود به ماشین رئیس شلیک می کند. البته شلیک فقط در صورتی اتفاق می افتد که شما به اندازه کافی به ماشین دشمن نزدیک باشید و این همه چیز را برای شما سخت تر و جذاب تر می کند. ویتو باید در زاویه مناسب به ماشین دشمن نزدیک شود تا جو بتواند شلیک کند. در اینجاست که باز هم به سازندگان تبریک می گویئد اتومبیل ها فقط یک بدنه آهنی روی چهار تا چرخ نیستند بلکه اگر شما بتوانید موتور ماشین را هدف قرار دهید با افکت های بسیار زیبا منفجر می شود. تخریب پذیری و فیزیک ماشین ها هم بسیار طبیعی است بطوری که شما را به یاد بازی Burnout Paradise می اندازد!



گان پلی بازی مانند دیگر بازی های مدرن از سیستم پناه گیری بهره می برد

یک سیستم مبارزه تن به تن جدید در مافیا2 معرفی می شود – باید به سازندگان در طراحی محیط آفرین گفت همه اشیا تاثیر پذیر هستند

اتومبیل های دهه 50 سرعت و قدرت بیشتر نسبت به ماشین های دهه 20 دارند

گیم پلی ( توسعه داده شده )
شما در بالا کمی با گیم پلی و گان پلی بازی آشنا شدید ما در اینجا به جنبه های بیشتر می پردازیم.

روایت سینمایی

خب همه ما شاهد انتشار gta iv در سال گذشته بودیم که واقعا غوغایی نه تنها در ژانر خود بلکه در صنعت بازی ها به پا کرد اما مافیا چه چیزی را به ما ارائه می دهد که gta نداد؟ Vito Scaletta چه کار خواهد کرد تا بازیباز را به یاد Niko Bellic نیاندازد؟ بزرگترین ویژگی که مافیا را نسبت به عنوانی هم چون gta iv جدا می کند روایت سینمایی مانند آن است. مافیا حس دیدن یک فیلم گانگستری خوب را به ما القا می کند. نسخه اول یکی از معدود بازیها بود که به درستی ما را در تجربه یک فیلم کلاسیک گانگستری قرار می داد. نکته دقیقا همین جاست. تفاوت بزرگ gta و مافیا همین است و سازندگان با دانستن کامل این موضوع نه تنها هیچ تغییری در این زمینه نداده اند بلکه به گفته خودشان 10 برابر بیشتر نسبت به گذشته این حس را به ما منتقل می کنند.   

در نسخه اول که تمام اتفاقات آن از زبان تامی بازگو می شد به طور عمده فقط به اتفاقات مهم و اساسی و اکشن زندگی تام می پرداخت و زندگی روزمره یک گاگنستر را نشان نمی داد. اما در مافیای 2 گیمر علاوه بر اتفاقات اکشن، زندگی روزمره ویتو را نیز تجربه می کند و این دو به صورت متعادل در موازات یکدیگر قرار دارند. در واقع ما مثل گذشته با سکانس های اکشن زیادی که در متن داستان بازی قرار دارند و حس هیجان از نوع گاگنستری و مافیایی را در ما ایجاد می کنند طرف هستیم و در کنار این با اتفاقات عادی و لحظات آرام زندگی ویتو نیز همراه خواهیم بود.

روند خطی
نسخه اول یک بازی خطی بود و از فرمول ساده پیشروی مرحله به مرحله پیروی می کرد و خیلی این انگیزه را به بازیباز نمی داد که در شهر به اکتشاف بپردازد. همین خطی بودن در یک فضای اپن ورد یکی از لذت بخش ترین بازی ها را برای ما رقم زد و خیلی ها همین ویژگی مافیا را دوست دارند. اما آیا مافیای 2 نیز همان شیوه خطی را دنبال خواهد کرد یا مثل جی تی ای و بازی های دیگر آزادی عمل بسیار زیادی را در اختیار بازیباز قرار می دهد؟ آیا این بازی از اصل خودش دور خواهد شد؟ جواب خیر است. سازندگان از همان ابتدا که استارت کار زده اند خواستار ایجاد یک تعادل نسبی بین روند خطی بازی و دنیای آزادانه آن هستند آنها می خواهند داستان قوی و شخصیت های عمیق و باورپذیر خود را در یک جریان خطی روایت کنند. 
اما در کنار این سازندگان می خواهند تا آنجایی که ممکن است به بازیباز آزادی عمل بدهند. مثلا مرحله ها را می توان به چند طریق مختلف به پایان رساند و حتی بعضی وقت ها انتخاب هایی که گیمر در مسیر بازی انجام می دهد بر داستان بازی تاثیر می گذارد ( هنوز اطلاعات دقیقی از این تاثیرات در دست نیست که آیا بازی چند پایان خواهد داشت یا نه ) همچنین در کنار داستان اصلی تعداد زیادی ماموریت ها جانبی وجود خواهد داشت که به بازی تنوع خواهند داد. 

مراحل
سازندگان تمام تلاش خود را در طراحی مراحل بازی به خرج داده اند تا به همان زیبایی و جذابیت های نسخه قبلی باشند. در این بازی شما هر کاری را که یک گاگنستر حرفه ای انجام می دهد را تجربه خواهید کرد از قاچاق اجناس مختلف تا آسیب زدن به خانواده های رقیب. در یک جمله باید گفته که شما یک مافیای واقعی را احساس خواهید کرد. 

مکانیزم جدید
اگر یادتان باشد در نسخه اول هر ماشین قفل مخصوص به خود را داشت و اگر می خواستید سوار ماشینی بشوید باید حتما از قبل نحوه باز کردن آن را از تعمیرکار خانواده یاد می گرفتید که آزادی بازیباز را محدود می کرد. اما اینبار این مکانیزم برداشته شده و یک مکانیزم جدید جایگزین آن شده است که گیم پلی را ساده و موثر می کند به این صورت که شما هر ماشین و اتومبیلی که دیدید می توانید سوار شوید. اینکار با شیوه های مختلفی صورت می گیرد مثلا می توانید با خشونت یا دزدکی سوار ماشین شوید و هر تکنیکی که به کار می برید پیامد خاص خود را خواهد داشت. 

بازی اصلی در دهه 1920 اتفاق می افتاد اما نسخه دوم در سال هایی بین 1940 تا 1950 جریان دارد. تغییر بازه زمانی بازی باعث شده است که اکشن ها سریع تر باشند و اسلحه ها و اتومبیل های بهتری در اختیار شما قرار بگیرد. اتومبیل های دهه 20 در سرعت 30 مایل بر ساعت به تقلا می افتادند و کنترشان سخت می شد اما ماشین های دهه 50 از نظر سرعت چیزی از ماشین های امروزی کم ندارند و هیجان بیشتری به شما القا می کنند. این به گیم پلی بازی خیلی کمک می کند و با اسلحه های قوی تر و سریع تر مبارزات هم بسیار هیجان انگیز تر می شود. 

در بازی پول یكی از اركانهای اصلی بازی محسوب میشود مثلا وقتی چیزی میخورید یا جریمه میشوید باید مقدار پول پیاده شوید و گرنه اگر پول نداشته باشید با عرض معظرت باید همراه پلیس راهی زندان شوید!!! از این مسائل (و شوخی ها) بگذریم به مسئله مهمتری چون هر كه پولش بیشتر عشق و حالش بیشتر میرسیم!!! بله در بازی شما با عبور از مراحل مختلف و بدست آوردن پول توانایی انجام اعمال گوناگونی را پیدا میكنید میتوانید خانه بخرید و وسایل جدید و مدرن برایش بخرید، میتوانید یك مغازه بخرید و چند كارگر داشته باشید تا رونقی به كسب و كار حلال (!!!) خود بدهید،در بازی بعد از اینكه پول بیشتری در بیاورید میتوانید لباسهای گران قیمت و ماشینهای مخصوص سریع ، ویلاهای بزرگ را نیز برای خود بخرید. پس همان طور كه میبینید پول در بازی نقش بسیار اساسی را ایفا خواهد كرد و شما با داشتن پول میتوانید خیلی از كارها را انجام دهید كه بدون پول غیر ممكن است.

وقتی از قسمت رانندگی مافیا حرف می زنیم باید بدانیم با چه شاهکاری طرف هستیم - تعقیب و گریزهای مافیا بسیار لذت بخش هستند

سیستم تخریب پذیر ماشین ها چیزی از Burnout Paradise کم ندارد و این برای این سبک فوق العاده است! ماشین ها مانند قسمت قبل از فیزیک و طراحی بسیار دقیقی بهره می برند - انفجارها هم که ما عکسی در اختیار نداریم ولی کسانی که دیده اند دهنانشان باز مانده است! 

اسلحه های بازی کارآمد، سریع و متنوع هستند، به تصویر بالا دقت کنید ویتو دوشکا دستش گرفته است! مسلسل های جنگ جهانی دوم و شات گان هم که هست فقط اسلحه Hammer of Dawn گیرز آو وار رو اینجا کم داریم!

مردم رفتار طبیعی تری دارند راه میروند، در رستورانها غذا میخورند، آشغال خود را به سطل اشغال میریزند، به شكل كارگر وسایل را جا به جا میكنند و... ( هرچند که ما چنین چیزی را در GTA IV دیدیم اما این دلیل نمی شود مافیا این وِیژگی را نداشته باشد به علاوه، تکنولوژی طراحی رفتار مردم در مافیا با gta کاملا فرق می کند. )

پلیس! ( منطقی تر و پررنگ تر از گذشته ... )
در نسخه جدید رفتار پلیس ملایم تر و واقعی تر شده است و خبر از آن پلیس های اعصاب خردکن که فقط و فقط به شما گیر می دادند نیست. به جای اینکه به خاطر یک خلاف کوچک رانندگی تا آخر دنیا هم که می رفتید شما را تعقیب کنند اینبار پلیس ها تنبل هستند و اگر خلاف کنید پس از تعقیب در چند خیابان شما را رها می کنند. اینبار شما تنها موجودی نیستید که پلیس ها زیر نظر دارند و فقط به او گیر می دهند! بلکه دشمنان شما هر اگر خلافی انجام دهند ( حتی سرعت زیاد در خیابانها ) از طرف پلیس مواخذه می شوند. ممکن است در حالی که همه جا آرام است ناگهان یک مرد عادی را هم ببینید که از دست پلیس فرار می کنند ... اگر شما اسلحه بکشید و شهروندان را بکشید پلیس ها سخت گیری بیشتری می کنند و نیروهای کمکی را خبر می کنند و رها شدن از دستشان سخت می شود. پلیس ها در شب تعدادشان کمتر است و شما راحت تر به ماموریت خود می پردازید همچنین باید به نکات ریز هم توجه کنید مثلا اگر یک نفر را در صندوق عقب ماشین پنهان کرده باشید نباید جایی که پلیس هست پارک کنید چون ممکن است آنرا ببیند. برای خلاص شدن از دست پلیس می توانید با رنگ کردن ماشین خود یا عوض کردن لباس ویتو آنها را گمراه کنید.
به علاوه پلیس اینبار در بازی برای خود شخصیت و کاراکتر اصلی دارد که در متن داستان بازی قرار دارند و نقش آنها را در بازی پر رنگ تر می کند. 

پلیس ها برای خود کاراکتر اصلی و نقش پررنگ تری در بازی دارند.

هوش مصنوعی و رفتار پلیس ها بهبود یافته است  

طراحی فنی و هنری 
همان طور که می دانید زمان بازی از دهه 20 به اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 تغییر کرده است. سازندگان خواستار ارائه یک کار جدید هستند و این شیوه را انتخاب کرده اند تا با قرار دادن گیمر در یک فضای متفاوت  به آنها در تجربه یک کار جدید کمک کنند. 20 سال فاصله زمانی کمی نیست و آنها معتقند دهه پنجاه یک استیل بی نظیر با موسیقی عالی و هنر خاص خود را دارد.

مافیا یک بازی تاریخی-رئالیستی دقیق است که سازندگان وسواس خاصی نسبت به این موضوع دارند. همه چیز دهه های 40 و 50 شهر نیویورک باید به دقت شبیه سازی شود. با توجه به آنچه که ما در نسخه اول دیدیم این کاملا طبیعی است و هواداران حتی انتظار بیشتری دارند. سازندگان مافیا هم در جواب اعلام کرده اند ما تا جایی پیش رفته ایم که علاوه شبیه سازی دقیق جزئیات محیط، شهر، مردم و وسایل نقلیه، اسباب و اثاثیه داخل خانه ها را هم شبیه سازی کرده ایم. مثلا اگر قرار باشد یگ یخچال در خانه وجود داشته باشد باید از لحاظ ظاهری و صدا دقیقا همان چیزی باشد که در دهه 50 وجود داشه است. ما دقیقا شما را در دهه 50 شهر نیویورک قرار می دهیم و این شبیه سازی در گیم پلی بازی هم تاثیر خواهد داشت.

با توجه به این که شهر نسخه اول (  Lost Heaven) و شهر نسخه دوم ) Empire City ) هر دو ازNew York الهام گرفته شده اند این سوال به وجود می آید که این دو شهر چه شباهت هایی را با هم خواهند داشت. با توجه به اینکه Empire City به طور کاملا مجزا و از بن طراحی شده است باید بگیم که هیچ شباهتی و بازی در یک شهر کاملا جدید جریان خواهد داشت. القای حس آن دوران و شبیه سازی شهر برای سازندگان بسیار مهم بوده است بنابراین آنها به نیویورک رفته و هزاران عکس را تهیه کرده اند و تحقیقات بسیاری برای طراحی تک تک مراحل انجام داده اند. آنها یک مجموعه شامل هزاران عکس از از ساختمان ها، اتومبیل ها، مردم و ... تهیه کرده اند که به گفته خودشان بیشتر از نیازشان هم هست. نکته دیگر اینکه مساحت Empire City در مایل مربع خواهد بود که این دقیقا همان مساحت Lost Heaven است با این تفاوت که فضاهای اطراف شهر و زمین های بایر Empire City نسبت به Lost Heaven کمتر است و در عوض خود شهر و ساختمان ها بزرگتر هستند و بیشتر فضای بازی را مناطق شهری اشغال کرده اند. دلیل اینکار اینست که داستان بازی بیشتر در خود شهر جریان دارد و کمتر به خارج از شهر کشیده می شود و سازندگان می خواهند با اینکار تمرکز خود را در طراحی شهر بگزارند تا هر چه بهتر آن را طراحی کنند. 
شما هیچ صفحه لودینگی را هنگام گشت و گذار در شهر نخواهید دید حتی هنگام ورود و خروج به هر یک از 100 محیط  داخلی بازی مثل بارها، گاراج ها و ... که در شهر وجود دارد. همه این ها در دنیایی با تخریب پذیری بالا قرار دارند.

خیلی ها علت موفقیت و برتری مافیا نسبت به بازی های دیگر ژانر را ارائه یک سبک جدید و کاملا مجزا از سبک gta می دانند. با بدست آمدن اطلاعتی جدید از مافیا 2 برخی شباهت های سطحی و کوچک اما زیاد با gta iv مثل نحوه رفتار مردم در خیابان ها، تنوع خاص اتومبیل ها، فضاهای داخلی و ... مشاهده شد و این نگرانی را به وجود آورد که بازی از مسیر اصلی خودش منحرف شده باشد چیزی که هواداران اصلا دوست ندارند. اما وقتی از سازندگان در این باره سوال شد آنها موضوع را رد کردند و گفتند که مافیا از یک تکنولوژی و موتور کاملا مجزا از بازی gta بهره می برد و آنها هیچ معامله تکنولوژی با شرکت راک استار صورت نداده اند و صد در صد موتور بازی کار خود شرکت است. آنها حتی از هنرمندان و مهندسان خود ارائه موتور بهتر و قوی تر را خواسته اند و معتقدند اگر نگاهی به عکس های منتشر شده از بازی بندازیم هنر را به زیبایی درک می کنیم. هدف آنها همچنین ارتقا و برتری تمام جوانب گیم پلی از شوتر سوم شخص تا رانندگی نسبت به بازی های هم سبک است و سازندگان قول اینکه مافیا 2 در زمینه " هنر " خواهد شد را داده اند.

شهر Empire City بسیار زیبا، پرجزئیات، هنری، رئالیستی و تودل برو است!

در یکی از تریلرهای نمایش داده شد شهر در حال برف باریدن نشان داده شده است اما آیا در خود بازی شاهد باریدن برف خواهیم بود مشخص نیست – سازندگان برای اینکه تریلر را با موتور بازی بسازند از تعطیلات خود صرف نظر کردند!


گرافیک و نورپردازی بازی عالی است ... تصویر بالا جو خاصی را به ما منتقل می کند

این تصویر نورپردازی فوق العاده بازی را نشان می دهد، پرتو های نور به نرمی روی اشیا فرود می آیند

داستان ( عمیق تر ار قبل و یک درام جنایی کامل )
اول از همه باید بگم که نویسنده داستان مافیا1 نویسنده این بازی هم هست ( هورا! ) و قول داستان عمیق تر و بهتری را داده است.
داستان بازی در مورد شخصی به نام Vito Scaletta یک مهاجر فقیر ایتالیایی است که با مهاجرت به آمریکا قصد دارد زندگی خود را از فقر خارج کند. او کل زندگی اش را در یک خانواده فقیر بزرگ شده است و دوست ندارند مانند پدرش برای همیشه فقیر و پست زندگی کند. او میخواهد شبیه افرادی باشد که زمان کودکی در خیابان ها می دید. افراد پولداری که بیشتر اهمیت و احترام را دارند. او می خواهد یک "Made man " شود. Made man فرد بیگانه ای است که وارد یک خانواده مافیایی می شود و با پیشرفت در آنجا به یک عضو ارشد خانواده تبدیل می شود و احترام زیادی دارد. البته تبدیل شدن به یک made man شرایط خاصی دارد از جمله آنکه آن مرد حتما باید ایتالیایی باشد. ویتو که خلاف کرده است به زندان می افتد اما با شروع جنگ جهانی دوم به جنگ فرستاده می شود و پس از بازگشت از جنگ دوباره راه خلاف را پیش می گیرد و تلاش مادرش هم برای اصلاحش نتیجه نمی دهد. او به کمک دوست دوران بچگی اش Joe Barbaro که شخصیتی پرحرف دارد اما نترس و یه یک خلافکار حرفه ای است قصدا دارد تا وارد یک خانواده مافیایی بشود که از رقبای خود عقب افتاده است. حالا ویتو همه چیز برای موفقیت ویتو آماده است و او باید اوضاع را به نفع خود و خانواده اش تغییر دهد. جو صمیمی ترین و نزدیک ترین دوست ویتو است و او را در این راه همراهی می کند و شباهت زیادی هم به رابرت دنیرو در فیلم Goodfellas دارد. به گفته سازندگان بازی از فیلم های معروف Goodfellas و The Godfather الهامات زیادی گرفته اند.

جو خیلی خوش گزران است! 



رستوران Deluca پاتوق ویتو و دوستانش است 


موسیقی و صدا 
اگر یادتان باشد در نسخه اول در ماشین ها رادیویی وجود نداشت اما با این حال در بازی موسیقی های کلاسیک

Jazz پخش می شد که بسیار شنیدنی و مناسب آن دوران بود از جمله موسیقی متن بازی و موزیک هایی که از گرامافون بار سالیاری پخش می شد. در نسخه دوم تمام ماشین ها رادیو دارند و علاوه بر همان موزیک معاصر اخبار و اتفاقات شهر نیز از آن پخش می شود. سازندگان با استخدام یک نوازنده ماهر از او خواسته اند تا آهنگ های اندکی متفاوت از استاندارد های ارکست سمفونی را برای آنها بسازد تا موسیقی بازی دیگر هیچ حرفی را باقی نگذارد و تازگی هم داشته باشد. اینکار برای دادن ریتم تندتر و هیجان انگیز به موسیقی بازی که در صحنه های اکشن لازم است نیز صورت گرفته است.
  

با موسیقی مافیا خود را درون کافه بارهای دهه 50 حس کنید



نتیجه
با توجه با تمام چیزهایی که گفتیم باید منتظر شاهکاری دیگر برای PC بازان و یک شاهکار جدید برای کنسولدارها باشیم. در پایان باید گفت که مافیا2 همان چیزی که مافیا1 به ما عرضه کرد اما بیشتر و با کیفیتی بهتر به ما عرضه می کند. دنیای بزرگ و طبیعی تر، رانندگی بهتر، گان پلی ( سیستم مبارزات ) ارتقاء داده شده و مدرن، داستان عمیق تر با روایت سینمایی، الهام گرفت از فیلم های بزرگ گانگستری مثل Goodfellas و یک سیستم مبارزه تن به تن جدید هر کسی را شیفته خود می کند. 

اخبار مافیا
به اخباری که بدست ما رسید توجه کنید:
1- در 2K Czech  یک گروه بزرگ 120 نفری بر روی ساخت آن کار می کنند و سازندگان تکنولوژی ساخت بازی (the Illusion Engine ) را در سه سال گذشته ارتقا داده اند.
2- مافیا2 امسال منتشر نخواهد شد! به دلیل بحران اقتصادی جهان روند کار کند شده است. ( منظورمان سال میلادی بود! )
3- ویتو شخصیت اول بازی هم جنس باز است! و این امر یک نقش کلیدی را داستان بازی می کند.
4- وقتی از سازندگان از حضور شخصیت های نسخه اول در نسخه دوم سوال شد آنها جواب دادند که اکثر شخصیت های مافیا یک عاقبت خوشی نداشتند اما ما هم احتمال این موضوع را انکار نمی کنیم. اخیرا هم فاش شده شخصی به نام فرانک در بازی حضور دارد اما آیا همان فرانک است یا خیر هنوز تایید نشده است.
5- بازی کردن داستان اصلی در حال حاضر حدود 10-12 ساعت طول خواهد کشید.

این اطلاعات معتبر هستند.


بازی با یک cutscene سینمایی آغاز می شود . در یک ایستگاه قطار لوکوموتیوی توقف می کند.چند لحظه بعد سربازی با سر و وضعی مرتب از لوکوموتیو خارج می شود که این همان کاراکتر اصلی داستان است ...

شرکت سازنده همان illusion softworks سابق هست که نام شرکت به 2K Czech تغییر کرده و به یکی از زیر مجموعه های کمپانی بزرگ 2K تبدیل شده است ، نسخه دوم یک عنوان کاملا نسل جدید است که برای پلتفورمهای PC,PS3,Xbox 360 در سال 2009 عرضه می شود. همینطور که می دونید نسخه اول از لحاظ داستانی یکی از بهترین های تاریخ بازی سازی بود و حالا سازندگان تمام تلاششون رو می کنند که نسخه دوم هم مانند نسخه اول داستان فوق العاده زیبایی داشته باشد داستان نسخه دوم بین سال های 1945 تا 1950 و اینبار در شهری به نام Empire City اتفاق می افتد.
 داستان در مورد جوانی به نام Vito هست که از نظر مالی چندان وضع خوبی ندارد و زیر فشار بی پولی دست به دزدی می زند در این حال او که توسط پلیس تحت تعقیب است و برای اینکه به چنگ پلیس گفتار نشود عازم جنگ می شود و بعد از برگشت از جنگ با دوست صمیمی خود یعنی Joe که عضو یکی از گروه های مافیایی می باشد دست به جنایات مختلف زده و در این راه به یکی از بزرگترین جنایت کاران Empire City تبدیل می شود در مورد گرافیک بازی باید گفت که تا به حال همچنین گرافیکی در سبک Sandbox دیده نشده جزئیات در بازی فوق العاده طراحی شده و هر بیننده ای را به سوی خود جذب می کند سیستم خرابی ماشین ها حتی از بزرگترین عناوین رانندگی مانند Burnout Paradise هم بهتر کار شده همچنین در بازی سیستم کاور نیز اضافه شده که طبق اطلاعات منتشر شده این سیستم شباهت بسیار زیادی به بازی Gears of War دارد.

 

Take-Two بازی Mafia II را در GamesCom آلمان به معرض نمایش بازدیدکنندگان و متخصصین گذاشت. دمویی که سازندگان برای این رویداد در نظر گرفته بودند، بیشتر به ماموریت‌های فرعی اختصاص داشت. همانطور که می‌دانید انجام این نوع ماموریت‌ها به انتخاب خودتان است. تفاوت ماموریت‌های جانبی Mafia II با دیگر بازی‌ها در ارتباطشان با داستان اصلی است. نسخه نمایشی با یک تماس تلفنی آغاز شد. شخصیت اول بازی یعنی ویتو(Vito) از شریکی با نام جوزپه(Giuseppe) پیامی دریافت کرد که از او خواست تا برایش مقداری کاغذ فراهم کند. ویتو پذیرفت و پس از انتخاب لباس از جا لباسی و ماشین از گاراژ، به کمک وی رفت. در راه با یک حادثه جزئی روبرو شد که زن و مردی با ماشین به یکدیگر برخورد کرده و دعوا میان آن دو بالا گرفته بود. در اینجا شما می‌توانید به دلخواه در برابر مرد عصبی، از آن خانم دفاع کنید. در این صورت با نحوه مبارزه تن به تن آشنا می‌شوید که شامل سه حرکت ضربه سطحی، ضربه سنگین و جاخالی و گریز از دست دشمن است.
این تنها نمونه‌ای از ماموریت‌های جانبی بازیست که هنگام جابجایی در شهر با آن مواجه می‌شوید. اینکه مردم شهر با یکدیگر ارتباط دارند و گاهی به جدال می‌پردازند، باعث می‌شود گیمر، جریان یک زندگی طبیعی را در حین بازی مشاهده کند. یک مثال دیگر از این موارد چند لحظه قبل از ملاقات با جوزپه رخ داد. هنگامی که با استیو آشنا شده و با او شروع به گفتگو می‌کنید. استیو از مشکلات یکی از دوستانش در فروش خودرو تعریف می‌کند که علتش ورود یک رقیب سرسخت به کسب و کار اوست. در اینجا استیو از شما می‌خواهد خودروهایی که به آن شخص تعلق دارد را تخریب کنید. در این دمو هدف، نمایش اینگونه ماموریت‌های جانبی بود، پس ویتو این درخواست را قبول کرد و از ساختمان خارج شد. اما در این میان به پلیسی سخت‌گیر برخورد که از او جواز اسلحه‌اش را مطالبه می‌کرد. باز هم در اینجا بازی‌کننده چند انتخاب دارد: نشان دادن مجوز در صورت داشتن آن، رشوه دادن به پلیس یا فرار از دست او. مسئول نمایش گزینه سوم را انتخاب کرد که در نتیجه پلیس به تعقیب ویتو پرداخت. در این حالت با مخفی شدنتان، مشکل حل نمی‌شود. بنابراین باید به فروشگاه‌های لباس رفته و ظاهر خود را تغییر دهید.
البته اگر داخل ماشین باشید و خلافی از شما سربزند، دیگر ظاهر خودتان مهم نیست. بلکه پلیس مشخصات خودرو را شناسایی می‌کند. ساده‌ترین راه، فرار از دست مامورین و خارج شدن از خودرو است(هنگامی که خارج از محدوده دیدشان هستید). اما اگر به هر دلیلی ماشین را نیاز داشته باشید، می‌توانید به تعمیرکار مراجعه کنید تا رنگ بدنه و پلاک را برایتان تعویض کند. نگه داشتن خودرو شناسایی شده، برابر است با همیشه در تعقیب بودن. بعد از از اینکه از دست پلیس‌ها رهایی یافتید، در ادامه دمو، ویتو راهش را ادامه داد تا به مکانی که مد نظر داشت رسید. در آنجا ویتو از تاکتیک‌های مخفی کاری برای عبور از میان نگهبانان استفاده می‌کرد. مانند پنهانی حرکت کردن در سایه‌ها و پناه گرفتن پشت جعبه‌ها. سپس برای تخریب ماشین‌های رقیب دوست استیو، کوکتل مولوتوف به داخل ماشین‌ها پرتاب کرد. پس از انفجار، همه چیز به زیبایی هر چه تمام‌تر تخریب شد که نشان از تخریب پذیری بالای محیط دارد.

این صحنه، پایان دهنده نسخه نمایشی بازی بود. پانزده تصویر جدید و یک ویدئو مرتبط با این نمایش در سایت ارسال شده است. نمایش شماره دوم مافیا در GamesCom بسیار امیدوار کننده بود. ما نیز مانند شما برای انتشار بازی در سال 2010 انتظار می‌کشیم. در آن زمان که هنوز تاریخ دقیقش مشخص نشده، می‌توانید Mafia II را برای PC ،PS3 یا X360 تهیه کنید.

اطلاعات فوق العاده از بازی Mafia 2

1.قابلیت خواندن روزنامه در بازی نیز وجود دارد.
2. Empire City مدلی ساخته شده از روی شهرهای San Francisco و New York City است.
3. شما می تونید صندوق عقب ماشین را باز کنید و توش تفنگ ها و حتی یک جسد را بزارید.
4. Empire City نسبت به شهر نسخه اول بازی حدود 70 درصد بزرگتر است.
5. در بازی باشگاه هم وجود داره و می تونید ضربه ها و حرکات جدید یاد بگیرید.
6. در بازی می توانید تاکسی بگیرید و به نقاط مختلف شهر برید.
7. شما می توانید در نقشه علامت بگزارید و به راحتی مسیر خود را تا مکان مشخص شده پیدا کنید.
8. شما می توانید ماشین ها را به مکانی به نام "Empire Automobile Shop" ببرید این مکان به شما اجازه رنگ کردن ماشین ، تغییر کلی در شکل ظاهری آن و تغییر موتور ماشین را می دهد.
8. ماشین شما در بازی کثیف می شود و شما می توانید ماشین را به کارواش ببرید.
9. شما می توانید بطری ها و شیشه های نوشابه و صندلی ها را نیز بردارید و نکته جالب اینجاست که شما می توانید صدای رادیو ماشین را کم و زیاد کنید.
10. شما می توانید به رستوران های مختلف در سطح شهر برید و با خوردن غذا و نوشیدنی سلامتی خود را تامین کنید.
11. در تمامی نقاط شهر می توانید خانه های مختلفی بخرید و همچنین سیستم checkpoint به بازی اضافه شده است.
12.شخصیت اصلی بازی یعنی Vito می تواند به فروشگاه لباس برود و انواع لباس ها را بخرد.

مافیا زمانی که منتشر شد گرافیک بسیار عالی داشت که در زمان خودش منحصر به فرد بود . هوش مصنوعی بالا و صداگذاری خوب و داستانی که طراحی ان نشانگر ذهن خلاق سازندگان است این بازی را پر طرفدار ساخت .
مافیا 2 هم گرافیک خیلی خوبی دارد که این بازی را به یک اثر مهم تبدیل کرده است.
بازی با یک cutscene سینمایی آغاز می شود . در یک ایستگاه قطار لوکوموتیوی توقف می کند.چند لحظه بعد سربازی با سر و وضعی مرتب از لوکوموتیو خارج می شود که این همان کاراکتر اصلی داستان است .در حالی که او ایستگاه قطار را ترک می کند، مردی او را ملاقات می کند.این مرد، دوست دوران کودکی و شریک خلافکار او ست. شخصیت اصلی ما از این مرد درباره ی این که چگونه از آمدن او اطلاع داشته سوال می کند و مرد در پاسخ می گوید: (من جاسوس های زیادی دارم ).اگرهنوز در جریان بازی قرار نگرفته اید ،رفتار مشکوک ان مرد تا حدی شما را در جریان روند بازی قرار میدهد . مافیا 2 بازی ای درباره ی خلافکارها و ارتباطات و.... است. همین که دو شخصیت اصلی داستان ایستگاه را ترک می کنند دو مامور پلیس آنها را زیر نظر می گیرند و........

 


برای اطلاعات بیشتر باید بگوییم که ورژن اولیه ی مافیا یک موفقیت بزرگ بود و سازندگان ان از قدرت تکنولوژی کنسول های نسل بعد برای ساخت یک تجربه ی جدید به نام مافیای 2 بهره گرفته اند . ضمن این که این بازی شامل المان هایی است که طرفدارن نسخه ی اولیه ی مافیا را مجذوب خود کرده است و انها حتما بی صبرانه منتظرند که نسخه دوم را هم بازی کنند . و باید تاکید کرد که عنوان متحیر کننده ی Mafia 2 گرافیک و اکشنی دارد که شما تنها انتظار دیدن آن در فیلم های سینمایی دارید .


 

بازی در شهر افسانه ای Empire City که در کشور آمریکا ست جریان داردو بسیار وسیع است . نقشه بازی از همان ابتدا تمامی مسیرها برای جابجایی را نشان میدهد که همه انها باز هستند . و برای جابجایی در شهر می توانید از تاکسی ها همانند GTA استفاده کنید. در این شهر بزرگ می توانید خانه بخرید و حتی از وسایل خود در آن ها نگهداری کنید. معماری Empire City از شهرهای New York و San Francisco الهام گرفته شده است و بسیار زیبا و چشم نواز است و رنگ آمیزی و معماری ان ما را یاد بازی BioShock می اندازد.

 


یکی از دلایل موفقیت بازی Mafia ، گرافیک فوق العاده ی آن ,طراحی بی نظیر شهر و کاراکترهایی که بسیار طبیعی طراحی شدند بوده است . نسخه ی دوم نیز از Engine قدرتمندی استفاده می کند که Draw Distance(مسافت دید) بازی را خیلی خوب از کار دراورده که با توجه به تصاویر ، شگفت انگیز است. سایه زنی و نورپردازی بازی نیز بسیار حرفه ای کار شده است. سیستم تخریب پذیری فیزیکی وسایل نقلیه حتی در مقایسه با عناوین سبک رانندگی هم بهتر است در کل گرافیک بازی در مقایسه با دیگر بازی های این سبک رقیبی ندارد. تمامی نسخه های بازی Mafia II از نظر گیم پلی ، کاملا یکسان خواهند بود.

به هر حال اگر به دنبال بازی هستید که تمام وجوه یک بازی تمام عیار را در خود گنجانیده باشد Mafia II را به شما پیشنهاد میکنیم .


 http://www.moj2.com/pic/tumb_4238.jpg








داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
feet complaints
شنبه 18 شهریور 1396 08:52 ق.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It if
truth be told was a leisure account it. Glance complex to far delivered agreeable from you!
By the way, how could we keep up a correspondence?
Can you increase your height by stretching?
دوشنبه 16 مرداد 1396 02:42 ق.ظ
Hmm it seems like your website ate my first comment (it was
extremely long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog.
I too am an aspiring blog writer but I'm still new to
everything. Do you have any tips for first-time blog writers?

I'd really appreciate it.
Can you have an operation to make you taller?
یکشنبه 15 مرداد 1396 02:39 ب.ظ
Greetings! I've been reading your website for a while now and finally got the courage to go ahead and give
you a shout out from Lubbock Texas! Just wanted to say
keep up the excellent work!
foot pain after pregnancy
چهارشنبه 7 تیر 1396 07:36 ب.ظ
Hi my friend! I want to say that this post is awesome, great written and
include approximately all important infos. I'd like to look more posts like this.
Leta
سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 04:29 ق.ظ
Hi there, this weekend is good designed for me, as this occasion i am reading this
enormous informative piece of writing here at my home.
Summer
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 10:40 ق.ظ
I am sure this post has touched all the internet people, its really
really good piece of writing on building up new blog.
http://Blog.yam.com/heellifts/article/35518097
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 11:43 ب.ظ
Sweet blog! I found it while searching on Yahoo
News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never
seem to get there! Appreciate it
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 11:01 ق.ظ
I'm truly enjoying the design and layout of your site.

It's a very easy on the eyes which makes it much more
pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your
theme? Exceptional work!
BHW
دوشنبه 21 فروردین 1396 07:41 ب.ظ
Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was wanting to
know your situation; many of us have developed some nice methods and we are looking to trade methods
with other folks, why not shoot me an email if interested.
alli
دوشنبه 24 خرداد 1395 02:07 ق.ظ
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر